Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Flos

A Flos 1960-tól az olyan tárgyak létrehozására törekedett, amelyek megváltoztathatják mind az olasz, mind a külföldi piacok életmódját. Dino Gavina és a meranoi Eisenkeil manufaktúra olyan tervezőmesterekkel készített bútorokat, mint Achille és Pier Giacomo Castiglioni, Afra és Tobia Scarpa. A 60-as évek elejére Gavina megbizonyosodott, hogy eljött az új lámpák létrehozásának az ideje. A Flos számára tervezett lámpákat legelőször Achille és Pier Giacomo álmodták meg, akik kétségkívül az ipari formatervezés legismertebbjeinek mondhatók. Már a kezdetektől a magas minőségű, néha extravagánsnak mondható lámpatervezés és gyártás a cég ismertetőjele. 

 

A 80-as évek közepén Sergio Gandini megismerkedett Philippe Starck-kel, és elkezdte mesebeli lámpájának, az Arà-nak a gyártását. Látva a Starck elképzeléseiben rejlő lehetőségeket, Piero Gandini ráérzett a posztmodern tervezőkben rejlő lehetőségekre és 1988-ban úgy döntött, sorozatban gyártja Starck egyik ikonikussá vált formatervezett műanyagát, a Miss Sissi-t. Az új technológiák és anyagok révén frissítették a Flost, ötletes utakat nyitottak meg a kutatás és fejlesztés terén. 

 

2000-től Piero Gandini irányításával Flos az ikonikus formák, a kézművesség és a tömeggyártási technológia összhangjára összpontosított. FLOS ARCHITECTURAL néven 2005-ben indították el speciálisan az építészeti projektekhez szánt, architekturális világítótestek gyártását. A változás felé vezető döntő lépés azonban annak felismerése volt, hogy a kortárs tárgyak kifejezési formák lehetnek, annyi stílusértelmezéssel, ahány nyelv van a világon. Piero Gandini a nemzetközi design legígéretesebb tehetségeit hívta segítségül; az ausztrál Marc Newson (futurisztikus) stílusától (1993 Helice lámpa), a minimalista design angol prófétájáig, Jasper Morrisonig, Konstantin Grcicig, a kifinomult és választékos német tervezőig. Amint a Flos nagy alapítójának, Sergio Gandini távozásával belépett az új évezredbe, máris olyan iparágként kezdték el magukat kialakítani, hogy jól reagáljanak a globalizáció kihívásaira. Munkásságuk során design díjak sorát nyerték, kritikusi elismerésben részesültek és megtalálhatók a legfontosabb gyűjteményekben és dizájn múzeumokban a világ minden táján.